در جستجوی تو
صبح زود رفتم دادسرا
از دری که کارمندا وارد میشن وارد شدم
سرباز نگهبان وقتی متوجه ورود من شد شاکیانه گفت اِ خانم کجا
گفتم من فلانی ام*
گفت کارت شناسایی
گفتم همرام نیست
گیر داده بود
تا بالاخره یه روحانیِ شریف گفت کلاهتو برداری میتونی بری تو..
ینی این کلاهِ سفیدی که روی سرم گذاشته بودم ظاهرا کارو خراب کرده بود!
یه لایک به این حاج آقا.
رفتم داخل منتظر نشستم تا کارمندا بیان
بعد از چند دقیقه باز یه درجه دار منو دیده با لحنی که انگار میخواد متهم بگیره میگه خانم بیا...
منم به سمتش رفتم
گفت: چطور اومدی تو؟
گفتم من فلانی ام گوشیم گم شده اومدم اینجا شکایت!
جای اینکه کوتاه بیاد میگه فامیلیتون؟!
گفتم...
بی خیال شد رفت
گفتم انگار من باید امروز به همه جواب پس بدم
بالاخره کارمندا اومدن... به قسمت مربوطه رفتم و فهمیدم که دیگه واسه گوشی مفقودی و سرقتی پرونده تشکیل نمیدن
و همون دو تا شماره ای که کلانتری بهم داده بود رو دادسرا هم بهم داد
با یکی از آشناها صحبت کردم گفت الان دو سه روزه دیگه پرونده تشکیل نمیدن
باید منتظر همین پیامک ها باشی...
بهش گفتم اخه خودتون میدونید سامانه پیامک رو زیاد نمیشه روش حساب کرد
ترافیک سامانه بالاست و معلوم نیست پیامک بدست همه برسه
خلاصه یه کاری کرد که بتونم پرونده تشکیل بدم
ده تومن از جیب سُلفیدم
پرونده تشکیل دادم که دلم خوش باشه!
بعد از اون رفتم کلانتری...
اونجا هم یه اشنا دیدم...
تا وارد شدم... پرونده رو ازم گرفت برد قسمت مربوطه
اونجا رأی ام رو زدند که بخوام بیش از این پیگیری کنم
گفتند هر کاری که شما از طریق پیگیری این پرونده میخوای انجام بدی
با این سامانه پیامکی انجام میشه
و ما این سامانه رو برای سهولت کارِ مردم قرار دادیم
وگرنه شما وقت و هزینه الکی صرف میکنید تا بخواید نامه ها رو تک به تک به اپراتورهای مختلف ببرید
ولی اگه گوشیتون ردیابی شد و کد رهگیری براتون پیامک شد
این پرونده به دردت میخوره و دیگه لازم نیست بری دادسرا پرونده تشکیل بدی
از این طرفم یکی از همکارا، آشنا داشت تو مخابرات
و سریال گوشی و مشخصاتمو عکس گرفت تا براش بفرسته
چیزی که همه روش اتفاق نظر داشتند
این بود که اگه آشنای بانفوذ تو مخابرات داشته باشی
کارت سریعتر پیش میره
و اگه شانس بیاری طرف سیم کارت گذاشته باشه تو گوشی تا گوشیت سریع ردیابی بشه
من دیگه تلاش لازم رو کردم... امیدوارم خدا گوشیِ عزیزم رو صحیح و سالم به دستم برسونه
همگی بگید الهی آمین
*در توضیح ستاره ی بالا: فکر نکنید من آدم مهمی ام... اگه همچین فکری کردید کاملا ًدر اشتباهید... همین
* پارتی طعم شیرینی داره فقط اونایی که طعمشو چشیدن میدونند چی میگم خوشبحال اونایی که همه جا پارتی دارند... و اصطلاحاً پارتیشون کلفته